Bewegen is goed en brengt u onder de mensen.
Sporten en efficiënt bewegen geeft energie. Je lichaam en brein actief gebruiken, geeft een voldaan gevoel. Dit heeft ermee te maken dat tijdens het bewegen de stof ‘endorfine’ in de hersenen wordt aangemaakt. Dit zorgt ervoor dat je je beter gaat voelen, omdat je meer ontspannen bent en tevreden voelt.

Ziektes voorkomen en te lijf gaan
Met regelmaat sporten is één van de goedkoopste en beste manieren om een betere gezondheid te krijgen en te houden. Efficiënt lichamelijke beweging is goed voor het hart, de bloedvaten en de longen en verkleint de kans op chronische ziekten, zoals hart- en vaatziekten, diabetes type 2 en kanker. Maar het kan ook een heilzame werking hebben op mensen die al last hebben van een chronische aandoening. Denk daarbij aan hartziekten die te maken hebben met slagaderverkalking, maar ook ouderdomssuiker, botontkalking, beroerte en depressie.
Bij mensen met artritis kan lichamelijke beweging zelfs de pijn verminderen. Sporten met beleid en professionele begeleiding is hier wel het advies: ken en respecteer je grenzen.

Langer zelfredzaam en zelfstandig
Wie wekelijks 2,5 uur (150 minuten) efficiënt kracht en cardio traint, houdt zijn spieren en uithoudingsvermogen op peil. Bovendien helpt het je om langer zelfstandig en zelfredzaam te blijven en vermindert het de kans op fracturen en lichamelijke beperkingen.

De voordelen van sporten en bewegen:
  • Het verbetert het humeur en geeft energie.
  • Het is goed voor de mentale gezondheid en draagt bij aan onafhankelijkheid op latere leeftijd.
  • Het verhoogt de weerstand en helpt om stress kwijt te raken.
  • Het verbetert de balans, wat het risico op vallen verkleint.
  • Het hangt positief samen met gezondheids gerelateerde kwaliteit van leven.
  • Het stimuleert de stofwisseling en heeft een positieve invloed op het gewicht.
  • Het verkleint het risico op fracturen.
  • Het is goed voor de bloedcirculatie, ademhaling, spieren, gewrichten en botten.
Kosten:
1 maal per week € 26,50 per 4 weken
2 maal per week € 31,50 per 4 weken

Afspraak maken?

Neem contact met ons op:

BEL DIRECT:

Fit & Fysio via Whatsapp nu ook via Whatsapp te bereiken